17 gevonden resultaten
-
Selectie bewaren tijdens gebruik van streetsmart
Als je een selectie open hebt staan waar je in aan het werk bent en je gebruikt de snelle functietoegang streetsmart of een meting dan gaat de selectie weg. Dit is erg onhandig.
Stuk voor stuk selecties nalopen en gedeeltelijke exports maken terwijl je tussendoor even in streetsmart wilt kijken naar het object kan op deze manier niet.
1 stem -
Optie om achtergrondkaart uit te zetten
Middels de knop linksonderin de kaartweergave kan een BRT achtergrondkaart of BGT achtergrondkaart worden gekozen. Maar het zou ook fijn zijn als deze kaarten uitgezet kunnen worden, zodat je bij het transparant maken van verschillende kaartlagen niet de achtergrondkaart ziet.
1 stem -
Label bij metingen optioneel maken
Momenteel wordt er standaard een label (afstand/oppervlakte,..) geplaatst bij metingen, maar het zou wenselijk zijn om deze optioneel te maken zoals bij andere lagen.
1 stem -
Lettergrootte in Mobile (GIS Viewer) kunnen aanpassen
Momenteel is het niet mogelijk om de lettergrootte aan te passen in de verschillende schermen (tabel/detail weergave, Kaartmenu) en zou graag als beheerder dit willen kunnen aanpassen zodat er meer informatie getoond kan worden.
1 stem -
Mogelijkheid om tabelweergave resultaten te kunnen verplaatsen
Mogelijkheid om de resultaten in de tabelweergave (vrij) te kunnen verplaatsen. Nu staan de resultaten altijd rechts onderin.
1 stem -
Zoomen op basis van een window (Zoomwindow)
Het zou mooi zijn om een mogelijkheid te hebben om te kunnen zoomen op basis van een zoomwindow (Op basis van twee tegenover elkaar liggende hoeken) naast de +/- en muiswiel
1 stem -
Sommige niet-ondergrondlagen altijd onderop tonen
In NedBrowser kon je als beheerder de weergavevolgorde van de kaartlagen instellen. In NedGlobe kan dat niet. Lagen worden weergegeven in de volgorde van aanvinken en dat kan later worden aangepast onder het tabblad 'volgorde'.
We hebben luchtfoto's van meerdere jaren beschikbaar in NedGlobe. Die willen we altijd onder andere lagen weergeven. Instellen als ondergrondlaag is geen goede optie, omdat we dan te veel ondergrondlagen krijgen.
Kan er voor bepaalde kaartlagen een standaard weergavevolgorde worden ingesteld die onafhankelijk is van de volgorde van aanvinken?1 stem -
luchtfoto
Ik heb een nieuwe luchtfoto en die moet ik dan één voor één toevoegen aan elke thema laag, en ik moet deze nieuwe ondergrond laag dan ook op de juiste plek in de lijst zetten. Met meer dan 50 themalagen (en wat per maand groeit) is dit een behoorlijke klus. Kan dat niet anders geregeld worden?
1 stem -
Verplaatsen icoontje van legenda
Gebruikersvraag over Legenda: kunnen de icoontjes ook, ipv ONDER (bij uitklappen) NAAST de kaartlaag naam (LINKS daarvan, in elk geval bij kaartlagen met maar 1 universeel logo)?
1 stem -
resolutie afdrukken pdf verbeteren of instellen
resolutie afdrukken verbeteren of instellen
2 stemmenBeste,
Dank voor de input! Ik heb deze wens op de backlog gezet. We houden jullie op de hoogte van de voortgang.
Hartelijke groet,
Sven de Koning
-
Indeling kaartlagen
Goedemorgen,
Ter verbetering van de kaartlagen, zou ik graag zien dat deze alleen fysiek worden weergeven als ze daadwerkelijk actief (aangezet) zijn. Nu worden alle kaartlagen in de betreffende groep getoond.
Mocht dit niet mogelijk zijn is het wellicht een optie om de in-actieve lagen grijs te maken en/of onder de actieve lagen te plaatsen?
Mvgr, Barry1 stem -
Domein in één terug meld laag aan en uit kunnen zetten
Terugmeld laag met diverse waardes, per waarde aan of uit kunnen vinken. In 1 terugmeldlaag heb ik bijvoorbeeld 7 werkzaamheden zitten, deels overlappen deze elkaar. als ik nu per Domein, de mogelijkheid had om deze aan of uit te zetten, binnen die laag, dan scheelt dat veel werk voor de nedglobe bouweren voor de gebruiker os dit ook overzcihtelijker.
1 stem -
Stijlbestand Geopackage
Graag zou ik willen zien dat het stijlbestand in van Geopackage door FME ook wordt herkent en zodanig ook wordt gepresenteerd in Nedglobe.
1 stem -
Thema volgorde binnen themagroep in Kaart menu
Ik zou graag de themavolgorde binnen een themagroep willen kunnen aanpassen.
2 stemmenDeze wens is op de backlog gezet.
Met hartelijke groet,
Sven de Koning
-
Verbergen niet gebruikte velden bij Terugmeld lagen
Bij het aanmaken van een terug meld laag, heb ik vaak velden die ik niet gebruik, maar deze blijven wel in beeld staan. Is het een idee dat ik velden kan verbergen die ik NIET gebruik? dus niet verwijderen maar verbergen?
1 stem -
Metadata vanuit omschrijving en copyright
Ik zou graag de informatie die ik invul bij de omschrijving velden en bij de copyrightvelden van een themalaag willen kunnen tonen als metadata.
1 stem -
Bron themalaag aanpassen
Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om de bron van een themalaag aan te kunnen passen.
Ik heb bijvoorbeeld een themalaag actuele luchtfoto die als ondergrondlaag in alle webkaarten voorkomt. Als ik deze wil aanpassen als er een nieuwe luchtfoto binnenkomt moet ik nu al mijn webkaarten afgaan en een nieuwe ondergrondlaag toevoegen. Ik had al een eigen bron aangemaakt in de Nedglobe geoserver maar deze kan ik niet toevoegen als themalaag omdat hij alleen kijkt naar de fysiek aanwezige ecw bestanden in Nedglobe dashboard.2 stemmen
- Ziet u uw idee niet?