42 gevonden resultaten
-
Filter is leeghalen
Wanneer ik in een filter een domein gebruik en vervolgens Domeinwaarden tonen "middels
alle waarden" selecteer, moet ik later, als ik het filter wil verwijderen, alle selecties één voor één weer uitvinken. Dit is omslachtig en tijdrovend.Graag zou ik een 'Selectie wissen' of 'Alles deselecteren' knop zien, zodat alle geselecteerde waarden in één keer kunnen worden verwijderd. Dit maakt het gebruik van filters aanzienlijk efficiënter en gebruiksvriendelijker.
3 stemmen -
Zoomen op basis van een window (Zoomwindow)
Het zou mooi zijn om een mogelijkheid te hebben om te kunnen zoomen op basis van een zoomwindow (Op basis van twee tegenover elkaar liggende hoeken) naast de +/- en muiswiel
3 stemmen -
Label stijlen opmaak aanpasbaar maken (voor beheerder)
Bij lagen kun je labels aanzetten. De tekst stijl daarvan, zou ik ook graag instelbaar willen hebben. Dus een ander letter type of andere tekst kleur. Dit is nu niet mogelijk.
2 stemmen -
Escape toets gebruiken om selectie te wissen
Ik zou heel graag de escape toets willen introduceren om een selectie of ander punt te resetten.
2 stemmen -
Profielen vullen met 1 laag tegelijk
Bij het vullen van profielen, kun je meerdere lagen tegelijk doorzetten. Persoonlijk vind ik die functie erg onhandig. En ik vind het ook jammer dat het standaard aan staat. Ik schuif te vaak, te veel de verkeerde lagen erin of uit. Kan dit ook gewoon per laag mogelijk worden?
2 stemmen -
Bron themalaag aanpassen
Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om de bron van een themalaag aan te kunnen passen.
Ik heb bijvoorbeeld een themalaag actuele luchtfoto die als ondergrondlaag in alle webkaarten voorkomt. Als ik deze wil aanpassen als er een nieuwe luchtfoto binnenkomt moet ik nu al mijn webkaarten afgaan en een nieuwe ondergrondlaag toevoegen. Ik had al een eigen bron aangemaakt in de Nedglobe geoserver maar deze kan ik niet toevoegen als themalaag omdat hij alleen kijkt naar de fysiek aanwezige ecw bestanden in Nedglobe dashboard.2 stemmenBeste Dave,
Dank voor je suggestie, ik begrijp de toepassing. We nemen dit mee in de doorontwikkeling van NedGlobe.
-
zoeken naar kadastrale percelen etc
Het is nu alleen mogelijk te zoeken b.v. kadastraal of adres als de laag aan staat. Kan dat ook anders? Dus zonder de laag actief te hebben?
1 stem -
gberuikersbericht prio niet aanpasbaar
Ik kan bij gebruikersbericht, geen andere prioriteit instellen, deze is uitgegrijst?
1 stem -
Automatische berekening oppervlaktes
Voor ons zou het zeer wenselijk zijn als er een functie bestond waar de oppervlakte van een vlak of eigenlijk meerdere vlakken automatisch berekend zou kunnen worden. Op die manier zouden we van een bepaald thema in één klik alle oppervlaktes uit Carto kunnen halen, handig voor areaal en bestekken.
1 stem -
Zoekingangen
Bij de zoekingangen staat het vinkje 'Beperkt tot weergegeven gebied' standaard aan.
Het filteren via het kaartmenu geeft hetzelfde resultaat als zoeken via een zoekingang met dit vinkje ingeschakeld.
Daarom lijkt het mij logischer om het vinkje bij de zoekingangen standaard uit te zetten.
Dit zorgt voor een meer consistente werking tussen beide functionaliteiten.1 stem -
Gebruikers instellen op mobiel, onoverzichtelijk
Het instellen van gebruikers op een klein scherm is zeer onoverzichtelijk. Ik bedoel dan op een mobiel. Komt niet vaak voor, maar heel soms. Misschien iets om eens naar te kijken
1 stem -
Printen van scherm "Gebruikers" lukt niet
Printen van scherm "Gebruikers" lukt niet (kan wel de lijst downloaden), maar een print geeft een lege pagina?
1 stem -
Bestaande styling uitbreiden met legenda item
Als er een geavanceerde styling is op basis van een domein, kan er nu alleen voor genereer alles gekozen wat de huidige items ook reset. De wens is om een nieuw legenda item te kunnen opvoeren zonder dat huidige legenda items aangepast worden.
1 stem -
styling classifatie volgens natural breaks
Kan er naast de bandbreedte bij stijl, ook een mogelijkheid komen om (voor GIS redelijk gebruikelijk) een classificatie te maken volgens de methode Natural Breaks.
1 stem -
automatisch op naam zetten lagen in themagroepen dmv vinkje.
WENS: graag in themagroepen de mogelijk inbouwen dat lagen automatisch op naam gesorteerd worden (vinkje). Dus als je dat niet wil, vink je dat uit. bij aan, wordt elke nieuwe laag automatisch op alfabet er tussen gezet.
1 stem -
Selectie Object
Wanneer meerdere lagen (bijvoorbeeld drie thema's) zichtbaar zijn in Carto en ik op de kaart klik, worden de resultaten van alle lagen getoond.
Via tabbladen kan vervolgens de gewenste informatie worden geselecteerd.Een nadeel hiervan is dat de viewer automatisch uitzoomt naar het grootste object. Hierdoor is het lastig om de informatie van een klein object in een andere laag te bekijken, omdat eerst het juiste tabblad gekozen moet worden en vervolgens op de betreffende regel geklikt moet worden. Daarnaast is de selectie niet altijd duidelijk zichtbaar.
Verbeterwens: Toon bij een klik op de kaart eerst een keuzelijst met de…
1 stem -
Gehele gebied naast lagen venster ipv deels erachter
"Gehele gemeente kaart naast de uitgeklapte lagen tonen". Als gemeente Hardenberg, hebben wij in onze Carto kaart een groot deel van Duitsland in beeld. het verslepen van de kaart naar rechts werkt niet, want de kaart schuift automatische terug en dan zit een deel achter de lagen informatie, terwijl ik rechts bijna 30% ongebruikt heb. Ik zou graag de gehele gemeente naast ede uitgeklapte lagen zien.
1 stem -
Standaard stijl selectie en detail ook laadbaar maken voor bestaande lagen
Standaard stijl opslaan (selectie en detail), maar dit wordt dan alleen toegepast op nieuwe lagen die je aanmaakt. Zou er ook een knop gemaakt kunnen worden om deze standaard te laden in bestaande lagen?
1 stem -
Alias (Titel Themalaag) toevoegen aan Carto Serv. tab.
Kan in het venster "Carto Services Tabellen" ook het veld "Titel" van scherm "Themalagen wijzigen". toegevoegd worden?
Ik heb nu een naam in beeld die ik niet meteen terug zie, omdat ik de titel heb aangepast. Met de Titel erbij, wordt het wel duidelijker.
1 stem -
Domein gebruik teller
Domeinen, laten zien waar ze gebruikt worden (of juist laten zien welke niet meer gebruikt worden!) . Ik maak regelmatig een domein aan voor terugmeldlagen. Als deze na maanden gewist worden, weet ik niet meer welke domeinen nu ongebruikt nog in de lijst staan. Kan daar ook een teller aan gehangen worden. En bij wissen van een gebruikt exemplaar, krijg je een melding dat deze gebruikt wordt, misschien daar de mogelijkheid om dan meteen naar de laag te gaan waar deze gebruikt wordt.
1 stem
- Ziet u uw idee niet?