20 gevonden resultaten
-
Label stijlen opmaak aanpasbaar maken (voor beheerder)
Bij lagen kun je labels aanzetten. De tekst stijl daarvan, zou ik ook graag instelbaar willen hebben. Dus een ander letter type of andere tekst kleur. Dit is nu niet mogelijk.
2 stemmen -
Bestaande styling uitbreiden met legenda item
Als er een geavanceerde styling is op basis van een domein, kan er nu alleen voor genereer alles gekozen wat de huidige items ook reset. De wens is om een nieuw legenda item te kunnen opvoeren zonder dat huidige legenda items aangepast worden.
1 stem -
Alias (Titel Themalaag) toevoegen aan Carto Serv. tab.
Kan in het venster "Carto Services Tabellen" ook het veld "Titel" van scherm "Themalagen wijzigen". toegevoegd worden?
Ik heb nu een naam in beeld die ik niet meteen terug zie, omdat ik de titel heb aangepast. Met de Titel erbij, wordt het wel duidelijker.
1 stem -
Stijl instellen op basis van twee attributen
Momenteel kan een weergavestijl voor een bepaalde kaartlaag maar worden gevarieerd op basis van één attribuut. Wij zouden onder 'stijlen' > 'geavanceerde stijl' > 'nominaal' graag de mogelijk toegevoegd willen zien om op basis van twee attributen verschillende 'stijl items' te genereren.
1 stem -
Gebruikers instellen op mobiel, onoverzichtelijk
Het instellen van gebruikers op een klein scherm is zeer onoverzichtelijk. Ik bedoel dan op een mobiel. Komt niet vaak voor, maar heel soms. Misschien iets om eens naar te kijken
1 stem -
Printen van scherm "Gebruikers" lukt niet
Printen van scherm "Gebruikers" lukt niet (kan wel de lijst downloaden), maar een print geeft een lege pagina?
1 stem -
Profielen vullen met 1 laag tegelijk
Bij het vullen van profielen, kun je meerdere lagen tegelijk doorzetten. Persoonlijk vind ik die functie erg onhandig. En ik vind het ook jammer dat het standaard aan staat. Ik schuif te vaak, te veel de verkeerde lagen erin of uit. Kan dit ook gewoon per laag mogelijk worden?
2 stemmen -
styling classifatie volgens natural breaks
Kan er naast de bandbreedte bij stijl, ook een mogelijkheid komen om (voor GIS redelijk gebruikelijk) een classificatie te maken volgens de methode Natural Breaks.
1 stem -
automatisch op naam zetten lagen in themagroepen dmv vinkje.
WENS: graag in themagroepen de mogelijk inbouwen dat lagen automatisch op naam gesorteerd worden (vinkje). Dus als je dat niet wil, vink je dat uit. bij aan, wordt elke nieuwe laag automatisch op alfabet er tussen gezet.
1 stem -
Standaard stijl selectie en detail ook laadbaar maken voor bestaande lagen
Standaard stijl opslaan (selectie en detail), maar dit wordt dan alleen toegepast op nieuwe lagen die je aanmaakt. Zou er ook een knop gemaakt kunnen worden om deze standaard te laden in bestaande lagen?
1 stem -
Domein gebruik teller
Domeinen, laten zien waar ze gebruikt worden (of juist laten zien welke niet meer gebruikt worden!) . Ik maak regelmatig een domein aan voor terugmeldlagen. Als deze na maanden gewist worden, weet ik niet meer welke domeinen nu ongebruikt nog in de lijst staan. Kan daar ook een teller aan gehangen worden. En bij wissen van een gebruikt exemplaar, krijg je een melding dat deze gebruikt wordt, misschien daar de mogelijkheid om dan meteen naar de laag te gaan waar deze gebruikt wordt.
1 stem -
groeperen Domeinen
Domeinen groeperen en: Ik heb voor sommige lagen redelijk wat domeinen. het zou mooi zijn dat het mogelijk is om domeinen onder een groep te scharen.
bv BGT_Vlakken.1 stem -
Kunnen jullie het mogelijk maken naast geopackage files, ook csv bestanden met een fme progres te uploaden.
Kunnen jullie het mogelijk maken naast geopackage files, ook csv bestanden met een fme progres te uploaden.
1 stem -
wizard voor keuze lagen makkelijker te maken
Is het een idee om een wizard toe te voegen die je makkelijk de weg wijst welk type laag je moet kiezen bij welke kaart? Ik ben bijvoorbeeld bezig (ik ben een beginner) met een laag stemlokalen te maken. Ik dacht met de nieuwe wizards hier makkelijk doorheen te komen, maar het bleek dat ik een opslaglaag moest kiezen en dat ging niet via de wizard laag toevoegen maar opslaglagen in Carto beheer. ook heb ik niet alleen de behoefte aan meer uitleg over welke laag te gebruiken bij welke kaart, maar ook een uitgebreidere handleiding met uitleg invoervelden, URL's…
0 stemmenDeels in ontwikkeling, deels in overweging
-
Exporteren van kaarten op schaal
kaartmateriaal op schaal exporteren naar een .jpg of .pdf bestand
1 stemBeste,
Dank voor je suggestie. Exporteren als PDF is reeds mogelijk door het Afdrukmenu te gebruiken en vervolgens als printer 'Print to PDF' te selecteren. We nemen de optie om te exporteren in JPEG mee in de verdere ontwikkeling van NedGlobe.
-
Statistieken
In de grafische statistieken kun je de gebruikstijd en het gebruik van de themaprofielen zien. Hier hebben we niets aan. We zien liever de gebruikstijd van de gebruikersgroepen zodat we beter kunnen monitoren op welke afdeling we nog wat promotie werk moeten doen.
1 stemBeste John,
We zijn op dit moment bezig om de statistieken beter en bruikbaarder te maken. We nemen je input hierin zeker mee.
-
Optie om achtergrondkaart uit te zetten
Middels de knop linksonderin de kaartweergave kan een BRT achtergrondkaart of BGT achtergrondkaart worden gekozen. Maar het zou ook fijn zijn als deze kaarten uitgezet kunnen worden, zodat je bij het transparant maken van verschillende kaartlagen niet de achtergrondkaart ziet.
1 stem -
Stijlbestand Geopackage
Graag zou ik willen zien dat het stijlbestand in van Geopackage door FME ook wordt herkent en zodanig ook wordt gepresenteerd in Nedglobe.
1 stem -
Verbergen niet gebruikte velden bij Terugmeld lagen
Bij het aanmaken van een terug meld laag, heb ik vaak velden die ik niet gebruik, maar deze blijven wel in beeld staan. Is het een idee dat ik velden kan verbergen die ik NIET gebruik? dus niet verwijderen maar verbergen?
1 stem -
Bron themalaag aanpassen
Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om de bron van een themalaag aan te kunnen passen.
Ik heb bijvoorbeeld een themalaag actuele luchtfoto die als ondergrondlaag in alle webkaarten voorkomt. Als ik deze wil aanpassen als er een nieuwe luchtfoto binnenkomt moet ik nu al mijn webkaarten afgaan en een nieuwe ondergrondlaag toevoegen. Ik had al een eigen bron aangemaakt in de Nedglobe geoserver maar deze kan ik niet toevoegen als themalaag omdat hij alleen kijkt naar de fysiek aanwezige ecw bestanden in Nedglobe dashboard.2 stemmenBeste Dave,
Dank voor je suggestie, ik begrijp de toepassing. We nemen dit mee in de doorontwikkeling van NedGlobe.
- Ziet u uw idee niet?