39 gevonden resultaten
-
Was/wordt overzicht
Het wijzigen van het omgevingsplan is een complexe aangelegenheid. Om grip te krijgen op wat je aan het wijzigen bent zou een functie was/wordt in regeltekst, geometrie en annotaties wel zeer wenselijk zijn. Zeker wanneer verschillende wijzigingen van het omgevingsplan worden voorbereid en de samenloop van belang is.
7 stemmen -
downloaden van geometrie
Graag downloaden van geometrie ook naar DGN- en DWG-formaat (dus niet alleen als GML-bestand) mogelijk maken svp
1 stem -
Kopieren structuurelementen incl. inhoud
Kopieren van structuurelementen met inhoud van de ene procedure naar de andere. Dit omdat bij het opbouwen van het omgevingsplan het lang wachten is voordat vaststelling van een deel heeft plaatsgevonden. Tot die tijd wil je niet alles voor het opstarten van een volgend deel lid voor lid moeten kopieren maar hele hoofdstukken in 1x. Scheelt echt dagen tijd voor een jurist met een uurtarief van minstens 140 euro....
2 stemmenDag Jasmijn,
We gaan onderzoeken of dit te realiseren is.
Met vriendelijke groet,
Lodewijk Vos
-
Plaatsen van opmerkingen
Is het mogelijk om opmerkingen te plaatsen bij artikelen? Dit is nodig!
11 stemmen -
Tegels van lopende projecten
Beste Cadac,
Wij hebben als idee om de tegels van de projecten in submappen onder te brengen. Voor Beverwijk betekent dit bijvoorbeeld:
- submap Binnenstad
- submap thema duurzaamheid
- woongebieden
- bedrijfsterreinen,
etc.is het mogelijk een knop te maken waarmee je submappen kunt aanmaken waarnaar je de tegels kunt slepen?
2 stemmen -
tegelijkertijd open klappen van regels en artikelsgewijze toelichting
Het moet mogelijk zijn om zowel een hoofdstuk op artikel niveau open te klappen in de linkerkolom als de artikelsgewijze toelichting zodat je goed kan zien waar je mee bezig bent.
1 stem -
Activiteit kunnen verwijderen en zien aan welke regels die gekoppeld is
De verwijderknop bij de waardenlijst doet het niet (iig niet bij activiteiten). Het is wel handig om een activiteit te kunnen verwijderen. En ook om vantevoren te zien aan welke regels die activiteit verbonden is (omdat aan te kunnen passen).
1 stemDag Jasmijn,
Bij het verwijderen van activiteiten treedt momenteel inderdaad een fout op bij het publiceren, waarbij de vervallen status niet goed gepubliceerd wordt. Dit is momenteel in behandeling en zal zoals het nu lijkt binnen 2 weken verholpen zijn. Per activiteit kunnen zien aan welke regels deze gekoppeld is, zien wij als een nice to have voor de toekomst en heeft momenteel geen prioriteit.
Mvg, Lodewijk
-
figuren in algemene toelichting
Het moet mogelijk zijn om figuren in de toelichting op te nemen. Het is niet duidelijk hoe/waar dit kan.
1 stemDag Jasmijn,
Momenteel is dit helaas nog niet mogelijk, deze functionaliteit zal nog ontwikkeld worden.
Mvg, Lodewijk
-
Afdelingen en andere structuurelementen in hoofdstuk 1
Het moet mogelijk zijn ook in hoofdstuk 1 afdelingen op te nemen en niet alleen artikelen.
1 stem -
validatierapport exporteren
Ik wil graag het validatierapport kunnen exporteren (liefst naar excel) . Dan kan ik het naast mij leggen en punt voor punt nalopen en opmerkingen er bij zetten zodat ik weet wat ik "gerepareerd" heb.
Petra
1 stem -
welke activiteiten worden waar gebruikt?
De Waardelijst bevat een berg aan activiteiten. Is het vanuit de activiteiten in de Waardelijst mogelijk om te zien in welke regels een bepaalde activiteit gebruikt wordt?
3 stemmen -
koppeling Geometrie en Locatie tonen
Als ik een geometrie wil verwijderen (bewust of per ongeluk) dan geeft NedOmgeving terecht aan dat er een conflict is indien deze geometrie gebruikt wordt voor een locatie.
Ik kan echter niet zien voor welke locatie deze geometrie gebruikt wordt. Dat wil ik wel vanuit Geobeheer kunnen zien.Het zou mooi zijn als dat ook een optie is om te bekijken bij “de drie puntjes” op het einde van de regel van betreffende geometrie.... bijvoorbeeld
2 stemmen -
Overzicht van relaties geometrieën en juridische regels
Toelichting: Een overzicht met welke regels een bepaalde geometrie gebruiken biedt inzicht in de mogelijke impact van wijzigingen. En visa versa ook; met een klik op de kaart een overzicht zien van welke geometrieën gebruikt worden op deze locatie.
Redenatie: Herhalend gebruik van geometrieën kunnen gaan voorkomen. Een voorbeeld hiervan zou een winkelkerngebied kunnen zijn, waarbij dezelfde geometrie gebruikt wordt bij verschillende onderwerpen zoals openbare ruimte, reclame e.d.
Met een dergelijk overzicht zien de gebruikers welke artikelen worden beïnvloedt door de geometrie/locatie, waarbij vervolgens beoordeeld kan worden of deze wijzigingen relevant zijn of dat er een aparte versie van de…
3 stemmen -
Locaties en activiteiten koppelen voor een hele afdeling of paragraaf
Nu moet ik elk artikel (of lid) apart annoteren. Het zou handig zijn om bijvoorbeeld op afdeling of paragraaf niveau locaties en activiteiten te kunnen annoteren die dan automatisch gekoppeld worden aan alle onderliggende artikelen en/of leden. (let op! niet overschrijven, maar wel toevoegen)
3 stemmenBeste Lilian,
Ik heb deze geplaatst op de backlog!
groet,
Arthur
-
hoe om te gaan met symbolen zoals graden?
Hoe om te gaan met symbolen als ° (graden)? Superscript + letter o gebruiken maar?
1 stemSpeciale tekens in een eigen menu is iets voor de toekomst. Momenteel kan er binnen de editor met windowsknop + . het menu voor speciale tekens geopend worden.
-
algemeen beheer vs Projectbeheer
Duidelijker onderscheid in Projectbeheer (Regels, in project aanwezige Locaties, in project aanwezige annotaties?, Besluit) en wat er allemaal beschikbaar is voor alle projecten (waardenlijsten, geometrie, locaties), Bronhouder-beheer zeg maar. Maak dat middels layout duidelijker
Stel je zit in een project te werken.
Dan heb je via de tabs ‘Waardenlijsten’ en ‘Locaties’ de betreffende waardenlijsten, locaties en geometrie tot je beschikking die voor alle projecten beschikbaar zijn EN kan je die aanvullen c.q. wijzigen.
Dat laatste, wijzigen van locaties/geometrie, is natuurlijk bijzonder gevaarlijk als bepaalde locaties/geometrie al in andere projecten en het uiteindelijke Omgevingsplan gebruikt zijn….
Wat ik nu mis in…1 stem -
Zoeken coördinaten GIO na foutmelding
Toelichting: Het kunnen zoeken/filteren van geometrieën en/of locaties op o.a. X/Y coördinaten en "nl.imow-gm<gemeentecode>.gebied".
Redenatie: Verschillende foutmeldingen bij het valideren van het omgevingsplan bieden onvoldoende informatie over waar deze fout zit. Deze onvoldoende berichten komen voornamelijk vanuit het DSO-LV. Echter komen er bv. wel berichten terug met specifieke X/Y coördinaten en "nl.imow-gm<gemeentecode>.gebied" meldingen. Deze zouden terug te vinden kunnen zijn binnen de dataset van NedOmgeving. Het voorstel is om het mogelijk te maken om op o.a. deze soorten gegevens te kunnen zoeken binnen NedOmgeving, waardoor het direct duidelijk is op welk werkingsgebied deze foutmelding slaat of op welk coördinaatpunt de…
2 stemmen -
Spelfout en suggestie in het publicatieproces
Toelichting: Terugekoppeld spelfout (missende g in teruggekoppeld) en portefeuillehouder i.p.v. wethouder
Redenatie: Spelfout is een simpele aanpassing. Suggestie vanuit werkveld is om het woord "wethouder" te vervangen door "portefeuillehouder", deze term wordt meer gebruikt.
Prioriteit: laag
1 stem -
Normwaardes importeren uit IMRO GML
In IMRO GML zitten ook vlakken met bouwmaten. Deze bevatten het type norm maar niet de waarde. De waarde van de norm is op de kaart een apart symbool dat is gekoppeld via een koppeling. Wij willen graag de waardes van de normen kunnen importeren in Compass.
0 stemmen
- Ziet u uw idee niet?