Overzicht van relaties geometrieën en juridische regels
Toelichting: Een overzicht met welke regels een bepaalde geometrie gebruiken biedt inzicht in de mogelijke impact van wijzigingen. En visa versa ook; met een klik op de kaart een overzicht zien van welke geometrieën gebruikt worden op deze locatie.
Redenatie: Herhalend gebruik van geometrieën kunnen gaan voorkomen. Een voorbeeld hiervan zou een winkelkerngebied kunnen zijn, waarbij dezelfde geometrie gebruikt wordt bij verschillende onderwerpen zoals openbare ruimte, reclame e.d.
Met een dergelijk overzicht zien de gebruikers welke artikelen worden beïnvloedt door de geometrie/locatie, waarbij vervolgens beoordeeld kan worden of deze wijzigingen relevant zijn of dat er een aparte versie van de geometrie gemaakt moet worden.
Mogelijk discussiepunt over precisie van de klik, pakt de query alles binnen een bepaalde radius op of enkel op de coördinatiepunten?
Prioriteit: laag
-
Leon Emonds schreef
Als je in Compass op project niveau de tab Locaties opent zie je mogelijk Noemers met de Referentie status "Gekoppeld en gerefereerd". Graag op deze plek ook inzichtelijk maken:
1. waaraan is deze Noemer gekoppeld?
2. in welke Regeltekst(en) wordt deze Noemer gerefereerd?Voor inzicht in en beheer van het omgevingsplan enorm nuttig, hoge prioriteit wat mij betreft.
Het is 21 juni 2024 als ik deze opmerking maak, dus een jaar verder dan de oorspronkelijke melding...... -
Loek Schaerlaeckens schreef
Wat mij betreft is de prioriteit op dit punt juist hoog. De komende maanden staan in het teken van het opbouwen van het omgevingsplan en het leren werken met het instrument omgevingsplan. Om te kunnen doorgronden wat je aan het wijzigen bent is het belangrijk om de samenhang tussen juridische regel - geometrie - annotatie goed te kunnen zien. Dan pas snap je het geheel. In de huidige versie van de software is dit in mijn ogen niet gebruiksvriendelijk (genoeg).