Vorm functionaliteit voor verplaatsen van artikel
Goedendag Cadac,
Vandaag tijdens het Indringend Keten Testen hebben we ook het verplaatsen van artikelen binnen hetzelfde hoofdstukken getest, om vervolgens te hernummeren.
Met het verplaatsen van artikelen kwam ik echter het volgende 'probleem' tegen; het verplaatsen van het artikel naar boven toe resulteerde ertoe dat het artikel te ver doorschoot, voorbij de bruidsschat. Je hebt dan een aantal opties; je kan met het artikel langzaam terug naar beneden scrollen, of de verplaatsing van het artikel aan de linkerkant van de inhoudsopgave laten vervallen.
Het blijft echter (gebruikers)foutgevoelig of de volgende keer het verplaatsen van artikelen goed verloopt. Naar mate omgevingsplannen worden gevuld, zullen deze steeds groter worden. We hadden hier tijdens het testen een mogelijke oplossing voor bedacht die ik graag zou willen voorstellen. Een dergelijk overzicht zoals die zichtbaar is tijdens het koppelen van interne referenties. Je zou dan het artikel (dan wel gemarkeerd voor zichtbaarheid) kunnen slepen en/of klikken tussen andere artikelen. Indien het artikel op de juiste plaats staat, kan je onderin het scherm de keuze bevestigen, waarop de verandering wordt verwerkt door Compass.
Hiermee zou je dus eerdere genoemde problemen/fouten kunnen voorkomen en het tegelijkertijd zichtbaar en duidelijk kunnen maken waar het artikel terecht zal komen.
Ik hoor graag van jullie terug.
Groetjes,
Stefan Bakker
Gemeente Bodegraven-Reeuwijk