verzamelgroep kunnen maken
Zelfde functionaliteit als RxBase (Roxit) mogelijk maken wat betreft 'verzamelgroepen'. Dit houdt in dat je naast Locaties en Locatiegroepen (groep van Locaties) ook Verzamelgroepen (groep van Locatiegroepen) kunt maken in Compass. Een Verzamelgroep is dus een Noemer waar meerdere Locatiegroepen aan hangen. Dit is met name handig bij Normwaarden als Maximum bouwhoogte en dergelijken! Of herbergt Compass een ander slimmigheidje om dit te tackelen?

-
Leon Emonds schreef
Ah okay... ik zie het nu. Dus dan heb ik bv een locatiegroep 'bouwhoogte maximaal 6 meter' en een locatiegroep 'bouwhoogte maximaal 10 meter' en vervolgens zorg ik dat beide locatiegroepen onderdeel zijn van de omgevingsnormgroep 'maximum bouwhoogte' .
Nu zijn in onze pré-omgeving de locaties 'bouwvlakken datum1' en bouwvlakken datum2' aan de omgevingsgroepnorm 'maximum bouwhoogte' gekoppeld, maar in de praktijk is het vlak van een bouwhoogte en het bouwlak niet altijd 1-op-1, immers kunnen er verspreid over één bouwvlak verschillende max bouwhoogtes gelden..... maar: JA, met het kunnen gebruiken van locatiegroepen als locaties bij een omgevingsnormgroep wordt mijn verzoek prima ondersteund. Dank daarvoor! -
Leon Emonds schreef
Dag Leon,
Het is al mogelijk om locatiegroepen te gebruiken binnen een omgevingsnormengroep. Dus dan zou je bijvoorbeeld per bouwhoogte een groep kunnen toevoegen aan de omgevingsnormengroep. Is dat afdoende voor je vraag of zie je nog een bredere wens voor deze functionaliteit?
Groet, Lodewijk