52 gevonden resultaten
-
Nummering artikelen
De nummering moet aangepast worden. De huidige nummering is onwerkbaar. Er moet een automatisch nummering systeem komen, waarbij artikelen elkaar opvolgen. Momenteel is dit niet mogelijk doordat het systeem met Suffix werkt. Dit wordt echter niet gebruikt.
10 stemmen -
Kunnen kruisverwijzen (intern en extern)
Het kunnen plaatsen van kruisverwijzingen in de tekst
Oorspronkelijke tekst van Jip Sol
Kruisverwijzingen maken naar verschillende artikelen kan dit al? Zo ja, hoe?6 stemmen -
Welkomstbericht met start van applicatie
Opmerking user (Rho medewerker) van gemeente Harlingen: Na inlog is het niet duidelijk dat men in de omgeving van de gemeente Harlingen werkt. Het zou erg informatief en user-friendly zijn een welkomstbericht met benoeming van de gemeente te hebben. Bovendien is het voor externe muteerders belangrijk om een bevestiging te zien voor welke gemeente zij werken.
6 stemmen -
PDF regels uitdraaien
De mogelijkheid om PDF te downloaden van de regels. Op die manier kan ik tussentijds de voortgang opslaan en de regels delen met collega’s, etc.
Gemeld door RHO adviseurs.
5 stemmen -
Import/export geo-bestanden
Toelichting: Het kunnen importeren/exporteren van geometrieën in verschillende relevante bestandstypen zoals shape, dxf, dwg of Geopackage.
Redenatie: Deze bestandstypen kunnen dan gebruikt worden om bijvoorbeeld wijzigingen toe te passen in AutoCAD of andere tekenprogramma's. Na wijzigingen kunnen deze weer in de 'geometrie bak' van NedOmgeving worden geladen.
Prioriteit: medium
5 stemmen -
Ongedaan maak knop mist
Er mist een ongedaan maak knop (Cntrl Z). Als ik een fout heb gemaakt in de tekst, zou ik graag op zo'n knop kunnen drukken om 1 stap terug te gaan, net zoals in Word.
4 stemmenVia het kruisje is het mogelijk een bewerking van een lid/artikel terug te draaien ipv op te slaan
-
Ondersteunen Reserveren van structuurelementen
Wanneer de bruidsschat wordt gebruikt als initieel besluit, en wij een wijzigingsbesluit willen publiceren, waarbij wij inhoud toevoegen aan de in de bruidsschat gereserveerde hoofdstukken (dus hoofdstuk 2 t/m 21) dan worden deze niet zichtbaar bij publicatie in de landelijke voorziening.
dit betekent dat het vooralsnog dan alleen mogelijk is om inhoud na hoofdstuk 23 toe te voegen die gepubliceerd kan worden. Dit is zeer onwenselijk, we hopen dat dit zo spoedig mogelijk kan worden aangepast.4 stemmen -
Locaties verwijderen
Op het feedbackportaal zag ik dat er al eerder een melding was ingediend over het probleem dat locaties niet verwijderd kunnen worden, maar dat deze melding is afgewezen. Wij kunnen echter nog steeds geen locaties verwijderen. Ook niet locaties die niet gekoppeld zijn aan een actueel project en ook niet na het koppelen van de locatie aan een nieuwe geometrie. Wanneer we op de drie puntjes klikken achter een locatie, krijgen we alleen de optie 'bewerken'.
3 stemmenDag Jeroen,
Deze melding stond al lange tijd open, mijn excuses, die is er even tussendoor geschoten. Dit probleem is inmiddels verholpen, locaties kunnen verwijderd worden. Verder is doormiddel van de referentiestatus te zien of een locatie wel of niet gekoppeld is binnen een project.
Met vriendelijke groet,
Lodewijk Vos
-
naam geometrie kunnen aanpassen
Graag de mogelijkheid bieden de naam van een geometrie te bewerken. Ik kan nu alleen kiezen uit Beheren Tags en Verwijderen. Vervelend als je een typfout maakt in de naam en je de geometrie dan moet verwijderen en opnieuw importeren om de naam te kunnen veranderen.
3 stemmen -
verschil afdeling en paragraaf duidelijker maken
Ik zou graag in de regels zien mbv een icoontje oid dat een tirel een afdeling of een paragraaf betreft.
3 stemmenDag Petra,
Deze inmiddels toegevoegd aan de applicatie. Wanneer je je muis boven een element houdt in de inhoudsopgave toont een tooltip om wat voor structuurelement het gaat.
Groet, Lodewijk
-
Bij koppelen locatie onderscheid maken in locaties en locatie groepen
Bij het koppelen van locaties krijg ik nu een lange lijst met zowel de locaties als de locatiegroepen. Ik Wil eigenlijk in mijn regeltekst werken met locatiegroepen daarvoor is het handig dat je niet een lange lijst ziet, maar dat je kan kiezen of je bijvoorbeeld alleen de locatiegroepen ziet.
3 stemmen -
Lijst/opsomming maken
Het maken van een lijst/opsomming is niet meer mogelijk?
2 stemmen -
een Undo knop toevoegen!
Een undo knop toevoegen!
2 stemmenVia het ctrl+z is het mogelijk om het laatst getypte stukje tekst ongedaan te maken. Via het kruisje is het mogelijk de gehele bewerking in de tekst ongedaan te maken.
-
downloadfunctie geometrie
Komt er ook een mogelijkheid om geometrieën te downloaden i.p.v. alleen uploaden?
2 stemmen -
Sorteer- en Filter menu uitbreiden
Sorteer-en Filter menu uitbreiden
2 stemmen -
Weergave outline geometrieën
Toelichting: Weergave van een outline binnen aansluitende geometrieën in een multivlak.
Redenatie: Het weergeven van een outline biedt duidelijkheid over het gebruik van verschillende vlakken binnen een geometrie. Aansluitend hierop (zie ook topic: Zoeken coördinaten GIO na foutmelding), bij een self-intersection fout van een GIO is het niet duidelijk waar deze fout gebeurt. Een outline van aangrenzende vlakken biedt meer inzicht en duidelijkheid over waar de fout zit.
Prioriteit: laag
2 stemmen -
Indicatie van type annotatie
Toelichting: Een indicatie van welke regelkwalificatie gebruikt wordt bij de annotatie.
Redenatie: Er is momenteel geen indicatie wat de regelkwalificatie van de annotatie is (verbod, vergunningplichtig, toestemmingsvrij e.d.). Je moet op de annotatie zelf klikken om deze te bewerken, logisch. Als (semi) nieuwe gebruiker miste ik echter een visuele clue dat je hierop moest klikken om deze te wijzigen. Ik wist niet zeker of ik ergens iets had gemist, ik verwachtte nog een extra dropdown list met de regelkwalificaties.
Prioriteit: laag
2 stemmenMet het in-line annotatie menu (het labeltje naast het geselecteerde artikel) is in één oogopslag te zien welke activiteit en regelkwalificatie gekoppeld zijn.
-
Metadata geometrie
Toelichting: Het kunnen toevoegen van metadata aan geometrie.
Redenatie: Op het moment zou je de 'tag' functie kunnen gebruiken om informatie aan geometrieën mee te geven. Dit kan gebruikt worden voor bijv. in welk gebied de geometrie valt of wat voor functie deze heeft. Indien metadata via de 'tag' functie hier ook nog aan wordt gehangen, zie je straks het bos door de bomen niet meer. Metadata biedt verdere inzichten zoals ID, versienummer, maker geometrie, bron, op basis van -plan/kaart, datum. Metadata zou middels een informatietabel met gegevens kunnen worden weergegeven. Verwerking van deze extra opties binnen de zoekfunctie kan…
2 stemmen -
Vlakken met gaten uploaden
Zojuist heb ik de nieuwe functie getest voor het uploaden van geometrie. Ik heb een shape-dataset met 5 vlakken gebruikt, waarvan in 2 een gat is uitgesneden. De vlakken zonder gaten verschijnen correct in de viewer. De vlakken met een gat verschijnen echter niet in de viewer. Is het mogelijk dat deze nog niet correct worden ondersteund?
2 stemmen -
Omgevingsnorm naam gelijk aan locatienaam
Omgevingsnorm naam en locatie naam moet hetzelfde kunnen zijn.
1 stemGeregeld!
- Ziet u uw idee niet?