Doorgaan naar artikel

Cadac Compass

Cadac Compass is de SaaS dienst voor het ontwikkelen en publiceren van Omgevingsplannen conform de nieuwe Omgevingswet

Cadac Compass

Categorieën

8 gevonden resultaten

1. Bij annotatie van een Regeltekst is het mogelijk om de activiteiten-annotatie toe te passen. Waarom moet hier weer opnieuw een Locatie worden aangegeven en geldt niet gewoon het werkingsgebied van de Regeltekst als Locatie voor deze activiteit-annotatie?

1 stem

We zijn blij dat je hier bent

Log in om feedback te geven

Ingelogd als (Afmelden)

We zullen u updates sturen voor dit idee

Ha Leon,

Omdat het werkingsgebied en de activiteit locatie-aanduiding twee verschillende zaken zijn, en die ook van elkaar kunnen en mogen verschillen.

Groet, Lodewijk

2. Ik zou graag een geometrie aanmaken vanuit een gebiedsaanduiding in het bestemmingsplan, zoals een 'vrijwaringszone - molenbiotoop'. Zijn er mogelijkheden om een geometrie aan te maken voor deze gebiedsaanduidingen ook via de importeerfunctie vanuit de bestemmingsplannen

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

Ha Sam,

Dit is al mogelijk doormiddel van de import functionaliteit. Wanneer je hier een IMRO-gml upload zal deze alle lagen uitlezen, en kun je hierin ook de laag gebiedsaanduiding aanzetten. Vervolgens heb je de keuze om alle gebiedsaanwijzingen over te nemen via 'omzetten naar geometrie' . Of je kan doormiddel van de functie 'selectie maken'  filteren op basis van de attributen. Hierin zou je dan bijvoorbeeld naam - molenbiotoop kunnen selecteren. 

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geinformeerd.

Groet, Lodewijk

3. Bij het verwijderen van een activiteit blijft deze al dan niet doorgestreept in zicht binnen een project.

Het zou fijn zijn als de verwijderde activiteiten niet meer in zicht zijn.

Mogelijk moet daarvoor een functionaliteit ontwikkelt worden die bij het verwijderen controleert of deze activiteit nog geannoteerd is en daar een overzicht van geeft met een optie om deze annotatie overal weg te halen.

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

Dit werkt zoals beoogd. Doordat de activiteit binnen het project verwijderd is, maar nog wel 'leeft' op het DSO, is het nuttig om te signaleren welke activiteiten worden beeindigd met een bewuste publicatie. Daarnaast kan het voorkomen dat een verwijderde activiteit nog wel geannoteerd is in de regeling, dit kan getoond worden doormiddel van de doorgestreepte activiteit.

4. Ik kan geen activiteiten uit de waardelijsten verwijderen of een andere naam geven

3 stemmen

Ingelogd als (Afmelden)

5. activiteiten in de waardenlijst kunnen herstructureren (verschuiven in de lijst)

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

Dag Jasmijn,

Het verschuiven van activiteiten zou een andere functionele structuur tot gevolg hebben die op zijn beurt verregaande impact kan hebben op toepasbare regels, de structuur van het plan en de zichtbaarheid van activiteiten in het DSO. Omdat deze impact niet vanuit het activiteitenbeheer inzichtelijk te maken is, is het kunnen slepen van activiteiten in onze ogen niet wenselijk.

Groet, Lodewijk

6. Ik wil graag activiteiten kunnen bewerken als ze eenmaal zijn aangemaakt (bijvoorbeeld zoiets simpels als de hoofdletter in een kleine letter kunnen veranderen in de naam van de activiteit). De bewerkknop doet het niet.

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

Dag Jasmijn,

De bewerk-knop bij activiteiten zou gewoon moeten werken, ik kan het issue dan ook niet reproduceren. Omdat dit om een bug gaat wijs ik deze als wens af. Mocht dit probleem nog wel spelen, dan graag even via de mail melden, dan zorg ik dat support ermee aan de slag gaat.

Mvg, Lodewijk

7. Ik zou het heel handig vinden als ik bij het openen van het annotatiescherm van een artikel of lid, meteen de geannoteerde activiteit(en) zou zien staan. Net zoals je de locatie(s) meteen ziet. Nu moet ik steeds op het Activiteiten pijltje klikken.

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

Dag Petra,

Alle activiteiten weergeven bij het uitklappen kan in de praktijk een lange lijst opleveren, vandaar dat het uitgangspunt is dat deze bij het openen van het annotatie-menu gesloten blijft totdat de gebruiker deze opent.

Groet, Lodewijk

8. 2023-03-01
    Zijn in deze versie alleen nog maar de Activiteiten aan te maken en de andere waardelijsten nog niet?

1 stem

Ingelogd als (Afmelden)

• Ziet u uw idee niet?